Vi har lanserat inspo
Publicerat: 2020-12-08

Första numret av Inspo är nu ute!

Konceptet Inspo har nu varit live i ett par månader och vi är glada över att det första, uppfräschade numret av Inspo kundmagasin har landat hos våra kunder. Numret innehåller flera matnyttiga reportage, kundcase och utbildande material som vi hoppas ska inspirera och ge mervärde till dig som kund. Vi vill inte bara sälja produkter på OEM Automatic, vi vill hänga med i branschens utveckling och även bidra till den.

Företagsnytt
VARFÖR BEHÖVER OEM AUTOMATIC INSPO?
För att detta är ett företag där det inte bara finns en mängd olika produkter utan också mycket kunskap och många gånger spetskompetens. Vi har produktansvariga som är proffs på allt från ljustorn till små 3D-kameror. Vi ville hitta ett koncept där vi kunde bjuda på kunskap och nyheter i ett mer tillgängligt men framförallt inspirerande format. Då föddes idéen om Inspo.

Att vilja dela ett mervärde till sina kunder är inget nytt bland företag, från de som säljer kläder, teknik eller tjänster. Alla vill komma närmare sina kunder. Det är kanske inte så konstigt heller eftersom vi förr i större utsträckning köpte saker över disk. Som försäljare fick man då en möjlighet att skapa en relation med sin kund med samtal om varor men även mer alldagliga saker som väder och vind. Vi jobbar tätt med våra kunder sen innan i form av besök, kundtjänst och mässor. Inspo är ett sätt att komma närmare våra kunder och det är skapat utifrån användarnas naturliga beteende online, nämligen möjligheten till att scrolla och filtrera på taggar.  

Automationsindustrin har många produkter som ser likadana ut som för 50 år sedan men det sker också en hel del utveckling då man finner en vinning i att göra fler produkter smarta. Vi vill inte bara sälja produkter, vi vill hänga med i branschens utveckling och även bidra till den. Vi inspireras dagligen av produkter och dess mjukvara, det vill vi dela med oss av. 
 
Marknadsteamet

Jennifer, Markus och Therese, Marknadsavdelningen

Marknadsteamet

Cissi och Julia, Marknadsavdelningen

VAD HOPPAS NI ATT LANSERINGEN AV INSPO SKA LEDA TILL
Inspiration såklart! Haha.. 
Nej, men vi vill såklart att man ska tycka att Inspo är ett härligt och nyttigt inslag i ens arbetsdag. Drömmen är att mottagare ska öppna nyhetsutskicken och undra ”vad det är för spännande denna gång?”. 

HUR SKA NI NÅ DIT?
Vi vill fortsätta skapa inspirerande och matnyttiga reportage och artiklar om hur våra produkter kan lösa kunders verkliga behov. Helt enkelt hur vi tillsammans kan skapa nästa generations industri. Där behöver vi lyssna av vad ni som mottagare tycker är intressant och viktigt. 

GÅR DET BRA ATT LÄMNA FÖRSLAG OCH ÖNSKEMÅL TILL ER?
Ja absolut, skicka på! Och vill du vara med i Inspo, signa upp på våra nyhetsbrev!
 
Kundsupport

Vår kundsupport svarar på alla typer av frågor.

phone 075-242 42 00

Skicka e-post Skicka e-post

comments Chatta