video cannot show image
Publicerat: 2020-05-15

Hallå där Jörgen Röhs

Hallå där finner ni i vår kundtidning OEM Automatic Informerar och denna gång är det Jörgen Röhs, Produktionschef för Förädlingen. I artikeln berättar Jörgen om vad som händer på vår Förädlingsavdelning och hur den frigör resurser för våra kunder.

Företagsnytt

Berätta mer om förädlingsavdelningen! 

Vi är ett gäng på 27 personer som har en lång tradition av att kundanpassa våra produkter för att de ska passa perfekt in i kundens applikation, helt efter behov och önskemål. 
Att vi servar flera bolag i OEM-koncernen gör oss väldigt breda i vår kompetens och uppsättning. Kundanpassningen är väldigt varierad, allt från att packa kit i plastpåse och märka med specialetikett till att montera ihop plintrader, bearbeta kapslingar eller varför inte montera kopplingar på magnetventiler. 

Hur ser en vanlig dag ut på förädlings-avdelningen? 

Finns det ens en vanlig dag? Vi börjar ofta dagen med en genomgång om det har varit några problem från dagen innan. Om det är så, pratar vi om hur vi kan lösa det. Varje dag innebär omprioriteringar. Vi har höga krav på flexibilitet, att kunna ställa om snabbt för att tillgodose kundens behov. Vissa avtal kräver till exempel att vi gör order samma dag som den kommer. 

Vilka kunder riktar ni er till? 

Vi riktar oss främst till maskin-, skåp- eller apparatbyggare, oavsett storlek. Vid vissa fall även mot slutförbrukare. 

Vad ser ni för efterfrågan hos kunderna? 

Efterfrågan på förädlade produkter växer. Vi får ständigt in nya sortiment och tycker det är väldigt kul att testa på nya produkter och leverantörer.

Vilka är de främsta fördelarna med att anlita förädlingsavdelningen? 

Den främsta fördelen är att produkterna som levereras passar direkt hos kunden, som då slipper ”slösa” bort sina resurser utan kan använda dem till deras kärnverksamhet. Vi ser också en stor fördel i administrationen hos våra kunder. Hela processen från inköp till betalning får färre rader vilket ger en effektivare hantering. Vi frigör resurser. 

Hur ser du på framtiden? 

Framtiden ser ljus ut. Vi får fler och fler frågor kring förädlade produkter och den trenden är positiv. Att leverera nyckelfärdigt är en framgångsfaktor. 

Vad är det roligaste med ditt jobb? 

Samarbete med kollegorna och att alla dagar ser väldigt olika ut. Det är roligt och utmanande att få ihop alla önskemål. Vi arbetar också mycket med att hela tiden effektivisera oss.
Teknisk rådgivning
Jörgen RöhsJörgen Röhs

Key Account Manager Support, Kabel

070-645 44 74 070-645 44 74

Skicka e-post Skicka e-post

Kundsupport

Vår kundsupport svarar på alla typer av frågor.

phone 075-242 42 00

Skicka e-post Skicka e-post

comments Chatta