Kvalitet- och miljöpolicy

Vi arbetar dagligen med förbättringsåtgärder, stora som små. Syftet är att förbättra arbetsmiljön för våra medarbetare, att effektivisera våra logistikprocesser samt att förfina vårt erbjudande till kund.

Kvalitetspolicy

OEM Automatic AB ska kontinuerligt utveckla sitt kunderbjudande

Vi skapar mervärde och gör det lättare för kunden genom:

  • Hög kunskap genom specialisering i produktområden
  • Möjlighet till kundanpassning och förädling
  • Logistik med hög leveranssäkerhet
  • Ständiga förbättringar av våra processer

Vår metod
Ansvaret fördelas genom våra dagliga kvalitetsmöten och dokumention av arbetet sker på de tavlor som finns och syns ute i verksamheten.

Tack vare vårt kvalitetsarbete (OEM Quality Development) genomför vi löpande förbättringar som leder till hög leveranssäkerhet samt utveckling av vårt kunderbjudande.

Kvalitetscertifiering
Kvalitetsarbetet är en viktig del av vår verksamhetsstyrning och vi är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.

Effektiv reklamationshantering
Reklamationer är tyvärr ofrånkomligt. Däremot kan en reklamation vara en källa till utveckling och ny kunskap. Ambitionen när OEM Automatic får en reklamation är att skyndsamt och effektivt lösa ärendet så att kunden får en relevant ersättning men också att genomföra korrigerande åtgärder för att undvika att felet upprepas. Vi återkopplar alltid en reklamation inom tre arbetsdagar och 70 % av reklamationsärendena är avslutade inom tre arbetsdagar.

Miljöpolicy

Vi följer relevanta lagar och andra krav och arbetar med ständiga förbättringar.

Vi minskar miljöpåverkan:

  • Inom transporter och energiförbrukning
  • Genom utveckling av digitala tjänster:
    - produktinformation
    - orderläggning
    - ordererkännande
    - fakturering
    - arkivering
  • Tillsamman med leverantörerna avseende produkters hela livscykel

Nedladdningsbart material

Certifikat, ISO 9001 / ISO 14001 (pdf)